Kemalangan Maut Pada 1 Syawal

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Dalam keseronokan kita balik kampung, dengan menunggang motorsikal, ataupun memandu kenderaan, kita mestilah utamakan keselamatan penumpang dan diri sendiri ketika balik kampung tuh.. Tengah sedap jari aku dok online kat Facebook, tetiba nampak 1 artikel yang dikeluarkan oleh Oh! Tidak, ada terdapat 1 kemalangan yang berlaku dekat Temerloh.. Area-area Temerloh nie memang dekat dengan area aku.. Jadi, aku terkejut lahh kan, tengok mayat mangsa kemalangan tuh memang ngeri.. Tapi pada masa yang sama, ada jugak perasaan sayu bila tengok mangsa tuh dengan berbaju melayu lagi, maybe tak abiz sambut lagi Aidilfitri..

Tapi, apakan daya.. Kita tak boleh nak tolak takdir Allah S.W.T.. Bila dia nak tarik nyawa kita, kita pun tak tahu kan.. Apa maklumat dari laman web Oh! Tidak yang aku dapat, kemalangan nie berlaku pada 1 Syawal dan kemalangan nie jugak sebenarnya berpunca dari salah sebuah kenderaan yang langgar lampu isyarat merah dekat satu persimpangan.. Memang menyayat hati lahh kan.. Korang tengoklah keadaan mangsa.. Still berbaju melayu tuh..

Sumber dari blog Oh! Tidak. Klik untuk dapatkan tampilan yang
lebih jelas.

Area kemalangan nie, memang aku tahu dan aku tak dapat lah berita nie dari mana-mana orang dekat area aku.. Apa-apa pun, kita mesti beringat lah kan, ajal dan maut, di tangan tuhan.. Kalau dah ada di jalan raya, keselamatan orang lain pun kena jaga, jangan diri sendiri jer.. Sebab kadang-kadang, orang yang tak bersalah boleh jadi mangsa.. Betul tak ? Jadi, Selamat Menyambut Hari Raya Aidilfitri dari aku.. Berhati-hati di jalan raya.. ^_^

Sekian, Assalamualaikum..

0 orang pengomen yang tercomel ! :

Post a Comment

Cancel Reply

Welcome to my paradise. I hope you all supported my blog and enjoy with my posted!

Followers

Ping Widget

Page Rank
DMCA.com
Kartikel Ping

Alexa Widget